سفارش تبلیغ
صبا ویژن

PANASONIC

نظر

تلفن سانترال چیست

 

تلفن سانترال یا تلفن داخلی به تلفنهایی اطلاق میشود که در ادارات و موسسات استفاده میگردند . امروزه با هر موسسه و یا شرکتی تماس میگیریم قبل از ارتباط با اپراتور انسانی پیامی ماشینی برای ما پخش میگردد که در آن شرکت معرفی میشود و از ما میخواهد برای ارتباط با بخش های مختلف سازمان کلید 1 تا 9 را وارد نماییم . به این نوع از سیستمهای تلفنی سیستم تلفن سانترال یا تلفن داخلی اطلاق میگردد . اما نکته ای که قابل اهمیت است این است که آیا کاربرد تلفن سانترال به منشی گویا خلاصه میگردد . جواب خیر است . کاربرد دیگر تلفن های سانترال استفاده از خطهای زیاد برای ارتباط با یک مجموعه است . همانگونه که مستحظر میباشید شرکتها و موسسات برای ارتباط با کاربران خود احتیاج به خطهای بیرونی زیادی دارند . تلفن سانترال قابلیت مدیریت خطهای بیرونی زیاد را برای کاربران فراهم میسازد . به طور مثال مجموعه ای برای ارتباط با کاربران خود 100 خط بیرونی خریداری نموده است در حالی که تنها 10 نفر کاربر برای پاسخگویی به تلفن دارد ، اینجا است که لزوم هزینه برای خرید تلفن سانترال مشاهده میگردد . 

چه نوع تلفن سانترالی بخرم ؟

در حال حاظر مراکز تلفن سانترال مختلفی با برندهای و ظرفیتهای مختلف در بازار وجود دارد . از مراکز تلفن نرم افزاری تا مراکز تلفن سخت افزاری ولی آنچه بیشتر در بازار ایران مورد استفاده قرار میگیرد مراکز تلفن پاناسونیک میباشد . شرکت پاناسونیک که از شرکتهای بنام در تولید لوازم الکترونیکی و مخابراتی میباشد سالها است با تولید مراکز تلفن کاربر پسند مهمان شرکتها و موسسات ایرانی میباشد . و سهم بالایی در بازار ایران دارد .

امکاناتی که هنگام خرید مراکز تلفن سانترال باید به آن توجه کرد

اپراتور گویا :

اپراتور گویا یکی از امکاناتی میباشد که باید هنگام خرید مراکز تلفن سانترال به آن توجه کرد .

امکان نصب خطوط 4 یا 5 رقمی  :

خیلی از مراکز تلفن سانترال امکان نصب خطوط 4 رقمی را ندارند پس هنگام خرید مراکز تلفن سانترال در صورتی که قصد خرید خطوط 4 رقمی در آینده را دارید این مسئله را حتما با فروشنده مطرح نمایید .

استفاده از داخلی های تحت شبکه :

داخلی های تحت شبکه زمانی به کمک سازمان میآید که شما قصد دارید از مرکز تلفن سانترال خود در چندین ساختمان استفاده نمایید، پس اگر سازمانی میباشید که دارای ساختمان های متعدد میباشید حتما این قابلیت به کار شما می آید .

گوشی سانترال :

باید توجه داشت هر مرکز تلفن سانترالی با گوشی های مخصوص خود کار میکند . پس هنگام خرید مرکز تلفن سانترال حتما به نوع و تعداد گوشی سانترالی که میخواهید نصب نمایید توجه داشته باشید .