سفارش تبلیغ
صبا ویژن

PANASONIC

نظر

تا حالا برای شما اتفاق افتاده که تلفن‌تان خراب شود و به دنبال یک نمایندگی معتبر بگردید؟ و یا اینکه به نمایندگی اطمینان نداشته باشید؟ در این مقاله قصد داریم به اهمیت تعمیرات محصولات ارتباطی پاناسونیک و معتبرترین نمایندگی تعمیرات بپردازیم. خب همان‌طور که می‌دانید پاناسونیک یک شرکت ژاپنی است که در زمینه تولید محصولات خانگی و ارتباطی تجربه زیادی دارد.

این شرکت ژاپنی با اینکه شعبه‌های مختلفی در نقاط مختلف جهان دارد، ولی با نظارت کامل کارشناسان خود در این کشورها مثل ویتنام و مالزی نظارت کامل دارد. پاناسونیک به کیفیت محصولات خود اهمیت بسیار زیادی می‌دهد.

قطعا هر کدام از ما یکی از محصولات پاناسونیک مخصوصا تلفن این شرکت را استفاده کرده‌ایم. تلفن‌هایی با طراحی زیبا و کیفیت ساخت عالی که برای مدت‌های طولانی مهمان خانه‌های ما هستند و تقریبا همه مردم از این محصولات راضی‌اند. با بررسی ماگرتا همراه باشید.

ادامه مطلب...

نظر

تلفن تحت شبکه بیسیم W60P

تلفن تحت شبکه یلینک مدل W60P یک تلفن بی سیم با کیفیت بالا است که تشکیل شده از یک Base و یک هندست می باشد و این قابلیت را برای کاربران فراهم می کند تا 7 هندست دیگر به آن متصل کنند. به این ترتیب کاربر می تواند 8 گوشی بی سیم و یک دستگاه دکت با 8 تماس همزمان را داشته باشد. این دستگاه از سیستم PoE  پشتیبانی می کند. صفحه نمایشگر هندست بر روی این دستگاه تلفن، رنگی و درابعاد 240 در 320 (2.4 اینچ) است. قدرت باطری این تلفن تا 400 ساعت به صورت standby و 30 ساعت در حالت مکالمه است. با شارژ سریع  این باتری به مدت 10 دقیقه تا دو ساعت می توانید از آن استفاده کنید .

تلفن تحت شبکه بیسیم مدل W60p یلینک

کدک Opus

این تلفن تحت شبکه از کدک Opus  پشتیبانی می کند که تأخیر انتقال صدا در مکالمات با آن، از دیگر تلفن ها کمتر است.

کاهش نویز

این تلفن دارای سیستم کاهش نویز در مکالمات می باشد تا کاربر و مخاطب آن طرف خط، مکالمه ای بدون مشکل داشته باشند. کنفرانس 3 طرفه از دیگر ویژگی های تلفن Yealink W60P می باشد .

سیستم امنیتی SRTP  و TLS

تلفن تحت شبکه یلینک مدل  W60Pدارای سیستم امنیتی برای جلوگیری از خطر استراق سمع می باشد که با فعال سازی سیستم SRTP  مکالمات به صورت رمزی و با فرکانس درهم ریخته ارسال میگردد تا امنیت تماس ها حفظ شود. همچنین حفظ امنیت در تماس های صوتی اینترنتی از طریق فعال کردن سیستم TLS امکان پذیر است.

تلفن تحت شبکه بیسیم مدل W60p یلینک

قابلیت Repeater

یکی از ویژگی های بسیار مفید و کاربردی W60P قابلیت Repeater است که این تکرار کننده ترکیبی از یک فرستنده و یک گیرنده است که سیگنال های ضعیف را در یک فرکانس مشخص دریافت کرده و آن را بصورت تقویت شده در فرکانس دیگری ارسال می کند تا مکالمات بدون اختلال انجام شود . قابلیت  Repeater باعث افزایش برد دستگاه می شود . برد این دستگاه حدود 50 متر در محیط داخل و 300 متر در محیط باز می باشد که برای افزایش این میزان برد، می توان به هر کدام از  Baseها 5 ریپیتر اضافه نمود تا برد بیشتری پستیبانی شود.

تلفن W60P قابلیت ذخیره 500 شماره تماس از مخاطبین را در دفترچه تلفن موجود بر روی بیس دارد.

قابلیت ها به اختصار:

  • پشتیبانی از 8 اکانت ویپ و 8 تماس همزمان
  • امکان اضافه کردن 8 هندست به Base
  • پشتیبانی از 5 ریپیتر برای هر Base Station
  • پشتیبانی از کنفرانس 3 طرفه ، انتقال تماس ، انتظار مکالمه
  • امکان ذخیره کردن 500 شماره در Base
  • امکان تماس مستقیم بدون نیاز به سرور ویپ
  • کدک های Wideband : Opus , AMR-WB , G.722
  • کدک های Narrowband : PCMCU,PCMA,G.726,iLBC
  • پشتیبانی از VAD,CNG,AEC
  • پشتیبانی از OpenVPN
  • پشتیبانی از پزوتکل های امنیتی TLS و SRTP
  • پشتیبانی از رمزنگاری AES

 منبع


نظر

شاید برای شما پیش آمده باشد بر روی تلفن خود در قسمت تنظیمات با مشکلاتی مواجه شوید که بدون نیاز به تعمییرات قابل حل شدن باشند.گروه ایده آل گستر در این مقاله کدهای تلفن پاناسونیک را برای فعال و یا غیرفال کردن قابلیت ها به شما آموزش می دهد.

کدهای تلفن بی سیم پاناسونیک

تلفن های بی سیم پاناسونیک دارای کدهای مخصوص برای فعال سازی قابلیت های متعدد می باشد.

link to cell

گاهی پیش می آید شما در منزل هستید اما دسترسی به شارژر برای شارژ کردن گوشی همراه خود را ندارید دراین شرایط اگر تلفن بی سیم شما دارای قابلیت link2cell باشد، گوشی همراه شما از طریق بلوتوث به گوشی بی سیم متصل می شود تا در صورت تماس مخاطبین، بتوانید از طریق تلفن بی سیم تماس های خود را به راحتی پاسخ هید.

برای فعال کردن این حالت بر روی تلفن بی سیم خود در گام نخست باید وارد منوی تلفن بی سیم بشوید، سپس دکمه #  و کد 6241 را وارد کنید.

کد

بعد از وارد کردن کد در قسمت تنظیمات گوشی همراه خود در قسمت بلوتوث مدل گوشی بی سیم خود را پیدا کنید و بعد گزینه save را برای ذخیره اطلاعاتی که وارد کردید فشار دهید.

برای خارج شدن از حالت تنظیمات این قابلیت دکمه off را فشار دهید.

نکات:

این قابلیت زمانی امکان پذیر می شود که تلفن شما دارای شرایط زیر باشد:

  • تلفن بی سیم شما باید دارای DECT 6.0 معمولی باشد.
  • چنانچه تلفن همراه شما آیفون باشد باید از نسخه iOS 4.1 یا بالاتر پشتیبانی کند.
  • تلفن همراه شما باید از قابلیت بلوتوث پشتیبانی کند.

تنظیمات بیصدا silent

گاهی پیش می آید در زمان استراحت تمایلی به پاسخگویی تماس های ورودی خود را ندارید. برای بی صدا کردن موقتی تلفن خود از مراحل زیر پیروی کنید.

در گام اول شما باید وارد (MENU) در تلفن  بی سیم خود بشوید و بعد دکمه # و کد 160 را وارد کنید.

کد پاناسونیک

 کلید هایی که با علامت ↑↓ نمایش داده شده است برای میزان کم یا زیاد کردن صدا استفاده می شود. با فشردن کلید ↓ در گوشی تلفن به حالت بی صدا در می آید.

قابلیت بی صدا کردن در تلفن های زیر وجود دارد:

KX-TGC214/ KX-TGC222/ KX-TGC223/ KX-TGD220/ KX-TGD222/ KX-TGC213/ KX-TGD223/ KX-TGD224/ KX-TGE242 KX-TGE243/KX-TGE263/ TGH223/ KX-TGH262/ KX-TGH263/ KX-TG433/ KXTG465K/ KX-PRS120/ KX-TGC212/ PRW130/ KX-TGF350/ KX-TGF352/ KX-TGF343/ KX-TGF342/ KX-PRD262/ KX-PRL262/ KX-PRX120/ KX-PRW120

حذف پیغام ضبط شده

اکثر تلفن های پاناسونیک دارای منشی تلفنی هستند که یک پیغام پیش فرض بر روی آن ست شده است. شما با انجام مراحل زیر می توانید این پیغام را حذف کنید.

در گام نخست در قسمت منوی گوشی دکمه # و سپس کد 302 را وارد کرده و با فشردن گزینه yes آن را تغییر دهید.

 تلفن پاناسونیک

این قابلیت بر روی تلفن های زیر وجود دارد:

 KX-TGC222، KX-TGC223، KX-TGD220، KX-TGD222،KX-TGD223،KX-TGD224،KX-TGE242، KX-TGE243،KX-TGE262 TGH223، KX-TGH262 KX-TGH263 TG433، KXTG465K،KX-PRS120، KX-PRW120 ،KX-PRW130،KX-PRX120،KX-PRL262، KX-PRD262، KX-TGF342 استفاده می شود.

تنظیم تعداد زنگ قبل از پیغام گیر

مراحل انجام کار:

ابتدا در تلفن بی سیم وارد (MENU) بشوید سپس دکمه # و بعد از آن عدد 211 را وارد نمایید.

در آخرین قسمت با کلید ↓↑ تعداد دفعات زنگ خوردن تلفن خود را قبل از پخش شدن صدای پیغام گیر برای مخاطب مشخص کنید.

تلفن پاناسونیک

این روش بر روی مدل های زیر وجود دارد:

KX-TGC222، KX-TGC223، KX-TGD220، KX-TGD222، KX-TGD223، KX-TGD224، KX-TGE242،KX-TGH223، KX-TGH262، KX-TGH263 KX-TG433، -PRS120 KX-PRW120 ، KX-PRW130، KX-PRX120، KX-PRL262، KX-PRD262، KX-TGF34

کدهای تلفن پاناسونیک برای تغییر زبان

این تغییر کمک می کند تا هر فرد به راحتی زبان خود را مشخص کند. برای تغییر زبان ابتدا باید وارد menu بشوید و بعد دکمه # و سپس کد 110  یا 112 را وارد کنید.

قابل توجه کاربران که زبان فارسی در تعداد محدودی از تلفن های پاناسونیک قرار دارد.

معرفی برخی کد تلفن

این قابلیت بر روی مدل های زیر قرار دارد:

 KX-TGD223, KX-TGD224, KX-TGE242 -TGE243 -TGE262/263 , KX-TGH223, KX-TGH262, KX-TGH263, KX-TG433, KXTG465K, KX-PRS120, PRW120, KX-PRW130, KX-PRX120, KX-PRL262, KX-PRD262, KX-TGF342, KX-TGF342, KX-TGF350, KX-TGF352 قرار دارد.

فعال و غیر فعال کردن کالر آیدی CallerID

برای فعال و یا غیر فعال کردن قابلیت نام برده ابتدا وارد منو در تلفن بی سیم خود شوید و پس از فشردن کلید # کد 162 را وارد کنید و به وسیله کلیدهای بالا و پایین ↑↓ با انتخاب گزینه on کالرآیدی را فعال و با Off کالرآیدی را غیر فعال کنید.

 پاناسونیک

نکته:

شما می توانید با انتخاب Handset، کالرآیدی را بر روی گوشی و با انتخاب Base unit ،کالر آیدی را بر روی پایه تلفن خود تنظیم کنید.

ثبت گوشی تلفن های بی سیم (ریجستری)

گاهی پیش می آید شما یک تلفن خریداری می کنید که دارای یک گوشی بی سیم است ولی شما نیاز به چند گوشی دیگر را دارید برای فعال کردن تلفن های بی سیمی که به بیس اضافه می شود شما باید وارد منو شوید و پس از فشردن دکمه # کد 130 را وارد کنید.

معرفی پاناسونیک

تنظیم تاریخ و زمان

برای اینکه تاریخ و ساعت تلفن شما به روز باشد ابتدا باید در قسمت منو دکمه # را فشار دهید سپس کد 101 را وارد کنید و به صورت دستی ساعت و زمان روز را بر روی تلفن خود مشخص کنید.

کدهای تلفن پاناسونیک

کد تلفن پاناسونیک لیست سیاه

اکثر تلفن های پاناسونیک قابلیت مسدود کردن شماره مخاطبینی را دارند که برای کاربر مزاحمت ایجاد می کنند برای انجام این عملیات بر روی تلفن هایی که بر روی بیس آن ها دکمه ای جهت مسدود کردن تعبیه نشده است باید در قسمت menu کلید # و کد 217 را وارد کنید و در صفحه ای که برای شما نمایش داده می شود شماره مورد نظر خود را وارد و گزینه add را بزنید.

کدهای تلفن پاناسونیک

شماره گیری سریع  speed dial

برای استفاده از این قابلیت شما باید شماره مخاطبی را که می خواهید این قابلیت را بر روی شماره او فعال کنید وارد کنید شما باید وارد menu شوید کلید # و سپس کد 261 را وارد کنید و بر روی گزینه add کلیک کنید، شماره همراه مورد نظر خود را وارد کنید سپس ok را انتخاب کند.

کدهای تلفن پاناسونیک

کد تلفن پاناسونیک برای فعال سازی پست صوتی

تعدادی از تلفن های پاناسونیک دارای قابلیت پست صوتی می باشند. کاربران برای دسترسی به پیام های صوتی خود باید وارد منو شوند سپس کلید # و کد 331 را وارد کنند.

کدهای تلفن پاناسونیک

LCD conterast

گاهی کاربران می خواهند وضوح LCD خود را بیشتر کنند با رفتن به قسمت menu و فشردن کلید # و وارد کردن کد 145 می توانند آن را با دکمه های وسط کم و زیاد کنند.

کدهای تلفن پاناسونیک

کدهای تلفن پاناسونیک برای فعال کردن intercom

برای برقراری تماس ها به صورت intercom شما باید وارد قسمت menu شوید و کلید # را همراه با کد 274 وارد کنید.

کدهای تلفن پاناسونیک

اتصال به بلوتوث

کد دیگری برای اتصال بلوتوث به جزء کد 6241 وجود دارد:

برای متصل کردن تلفن همراه به تلفن بی سیم از طریق بلوتوث باید وارد قسمت menu بشوید و بعد کلید # را فشار دهید سپس کد 632 را وارد کنید. پس از اتصال تلفن همراه به تلفن بی سیم از طریق وارد کردن کد 633 در بیرون از منزل می توانید پیغام های تلفن بی سیم خود را چک کنید.

کد مربوط به پاسخگویی بر روی بی سیم

پس از اتصال از طریق بلوتوث برای پاسخگویی تماس های تلفن همراه بر روی تلفن بی سیم فقط کافی است پس از وارد شدن به menu و فشردن کلید # کد 634 را وارد کنید.

کدهای تلفن پاناسونیک

آلارم

اکثر تلفن های پاناسونیک دارای آلارم می باشند تا شما بتوانید برنامه روزانه خود را جهت یادآوری بر روی آن ذخیره کنید برای فعال کردن این حالت پس از ورود به منو باید کلید # و کد 720 را وارد کنید.

کدهای تلفن پاناسونیک

صدای کلید

برای on و off کردن صدای کلیدهای موجود بر روی کیبورد تلفن بی سیم باید وارد منو بشوید و کلید # را فشار دهید، سپس دکمه 165 را وارد کنید. با وارد کردن این کد شما می توانید صدای صفحه کلید را فعال و یا غیر فعال کنید.

کدهای پاناسونیک

ویرایش CID

برای ویرایش کردن شماره در CID باید در قسمت منو پس از فشردن کلید # کد 214 را وارد کنید.

کد تلفن

سایت

گاهی پیش می آید مشکلات محدود نیستند و فقط از طریق مراجعه به سایت اصلی پاناسونیک قابل بر طرف شدن می باشند برای دسترسی به آدرس سایت پس از وارد شدن به منو و فشردن کلید # کد 680 را وارد  کنید.

 

منبع

 

 

 

معرفی کد


نظر

تلفن تحت شبکه گرنداستریم مدل GXP2135 یکی از تلفن های پرفروش کمپانی grandstream  می باشد که دارای قابلیت هایی از جمله 4 اکانت SIP، سیستم POE، کیفیت صدای HD می باشد.

 تلفن GXP2135 گرنداستریم

کمپانی گرنداستریم مدل های متفاوتی از تلفن های پرقدرت مدیریتی را به بازار عرضه کرده است که یکی از آن ها تلفن GXP2135 می باشد که در سال 2016 وارد بازار شده است.

این تلفن دارای طراحی مدرن و مناسب برای هر مکانی است و به دو صورت رومیزی و دیواری قابل نصب کردن می باشد.

تلفن تحت شبکه گرنداستریم مدل GXP2135

4 اکانت SIP

تلفن IP فوق قابلیت پشتیبانی از 4 اکانت SIP و 8 خط تلفن را به صورت همزمان دارد همچنین به دلیل وجود 8 کلید Line که در کنار صفحه نمایش  2.8 اینچی آن قرار دارد کاربران می توانند تا 32 کلید دیگر و یا Speed-Dial به صورت مجازی بر روی این تلفن داشته باشند.

4 کلید نرم افزاری

تلفن تحت شبکه گرنداستریم مدل GXP2135 دارای 4 کلید نرم افزاری می باشد که برای برنامه ریزی داخلی استفاده می شود.

صدای HD

تلفن تحت شبکه گرنداستریم مدل GXP2135 دارای کیفیت صدای HD می باشد که این قابلیت ترکیبی از نرم افزار و سخت افزار برای بهبود کیفیت صداها در مکالمات می باشد.

سیستم POE

تلفن GXP2135 دارای پورت شبکه به صورت گیگابیت مجهز به سیستم POE است که این قابلیت امکان برقراری مکالمات را بدون نیاز به برق از طریق اتصال به کابل شبکه برای کاربران فراهم می کند.

بلوتوث

این تلفن دارای ویژگی های متفاوتی نظیر بلوتوث می باشد که کاربر از طریق این قابلیت می تواند به موبایل یا هدست های بلوتوثی متصل شود.

تلفن تحت شبکه گرنداستریم مدل GXP2135

کنفرانس 4 طرفه

ایجاد برقراری مکالمات بین کاربر و مخاطب به صورت کنفرانس 4 طرفه بر روی تلفن تحت شبکه گرنداستریم مدل GXP2135 قرار دارد.

راه اندازی و مدیریت GXP2135 به صورت Web Base و همچنین از طریق فایل های XML Config و پروتکل TR-069 و ویژگی Zero-Configuration با استفاده از مرکز تلفن های UCM گرنداستریم قابل انجام است .

SRTP و TLS

تلفن GXP2135 از دو سیستم امنیتی SRTP و TLS برای حفظ امنیت در تماس های صوتی و تصویری پشتیبانی می کند.

قابلیت ها به اختصار:

  • صفحه نمایش گرافیکی 2.8 inch (320x240) TFT
  • پشتیبانی از 8 خط و 4 اکانت SIP
  • 4 کلید قابل برنامه ریزی XML
  • پشتیبانی از PoE
  • کیفیت صدای HD
  • بلندگوی دو طرفه با قابلیت حذف اکو
  • 2 پورت اترنت 10/100Mbps
  • پشتیبانی از پروتکل های SRTP و TLS
  • کدک های صدا: G.723.1، 729A/B،G.711µ/a ، G.726-32، G.722
  • ویژگی های تلفنی: نگه داشتن تماس، انتقال تماس، انتظار تماس، موزیک های اختصاصی زنگ تماس و ...
  • پشتیبانی از:
  • Call Pickup/Group Call Pickup
  • Speed Dial
  • Intercom
  • Daylight Saving
  • Network Packet Capture
  • Direct IP call
  • Auto Answer
  • Hotline
  • Bluetooth

نظر

در این مقاله شما را با تلفن تحت شبکه یالینک که تحت نظر کمپانی بزرگ یلینک عرضه می شود، آشنا می سازیم. این شرکت در سال 2001 شروع به کار کرده و با عرضه محصولات با کیفیت در حال رقابت در بازارهای جهانی است.

معرفی شرکت یلینک

شرکت یلینک یک شرکت پیشگام در ارائه راهکارهای ارتباطی و یکپارچه سازی ارتباطات در جهان میباشد . این شرکت جهانی با کمک تیم تحقیقات و توسعه مستقل خود همواره بر تولید و اختراع فناوری های جدید اصرار دارد . یالینک هم اکنون توانسته است در میان 140 کشور رتبه نخست بازار جهانی را در فروش تلفن های تحت شبکه (SIP) از آن خود نماید .در زیر نگاهی به روند رو به رشد این شرکت می اندازیم :

  • آغاز به کار و تاسیس در سال 2001
  • رسیدن به جایگاه نخست در تهیه و تولید USB phone در سال 2005
  • رسیدن به جایگاه نخستین سرویس دهنده تلفن های sip در چین در سال 2010
  • راه اندازی واحد تحقیقات و توسعه در Hangzhou کشور چین در سال 2013
  • رسیدن به جایگاه یکی از دوبرند نخست در تولید تلفن های تحت شبکه SIP در سال 2014
  • همکاری با شرکت ماکروسافت در سال 2015
  • عرضه سهام شرکت در سازمان بورس کشور چین در سال 2017

برند بزرگ یالینک Yealink  از سال 2001 میلادی با پخش گسترده تلفن های تحت شبکه ای با طراحی شکیل و کاربری های آسان همراه با قابلیت های متنوع و قیمت مناسب، مخاطبین زیادی را مجذوب خود کرده است. در بازار ویپ جهانی 140 کشور از محصولات با کیفیت شرکت یلینک استفاده می کنند.

این شرکت بزرگ چینی با قرار دادن فاکتور های مهم همچون کیفیت بالا، کارآمدی تلفن ها، استفاده به صورت راحت و آسان، خدمات پس از فروش و قیمت‌های مناسب در الویت خود، توانسته سهم بسیاری را در بازار بزرگ محصولات مخابراتی IP Based از آن خود کند. همچنین با کمک تیم قدرتمند R&D و واحد فناوری خود موفق به دریافت تاییدیه‌های بسیاری از سازمان‌ها و مصرف کنندگان کلان در اکثر نقاط جهان شده است. تلفن های تحت شبکه یالینک سازگار با سیستم های سیپ است که به صورت گسترده برای کنترل ارتباطات مورد استفاده قرار می‌گیرد. از SIP در کار کنترلی ارتباطاتی همچون انتقال صدا و ویدئو بر روی شبکه‌های IP استفاده می‌شود. سیستم های سازگار با سیپ ویپ از جمله  استریکس، سیسکو و اسکایپ و.... توسط این تلفن های تحت شبکه پشتیبانی می شود.

تلفن تحت شبکه یالینک

 

 

آی پی فون چیست؟

تلفن VoIP یا تلفن IP از تکنولوژی Voice over IP برای تماس تلفنی استفاده می کند. این تکنولوژی از طریق یک شبکه IP، مانند اینترنت، به جای شبکه عمومی تلفن متداول عمومی (PSTN)  تماس را برقرار می کند.

یک تلفن آی پی، به جای جک تلفن، از طریق یک کابل اترنت به اینترنت وصل می شود، جایی که به آدرس آی پی یا ارائه دهنده VoIP یا ارائه دهنده میزبانی PBX متصل می شود. این تلفن ها از دیدگاه کاربر، درست مثل یک تلفن سنتی کار می کند، اما همانطور که توضیح داده شد تفاوت اصلی آن با تلفن های معمولی مکانیزم کار آن ها است. استفاده از تلفن های سنتی در خانه ها معمول است اما در مکان های تجاری، به طور کلی توصیه می شود که از  تلفن های IP استفاده کنید.

ویژگی های عمومی آی پی فون های Yealink

  • دارنده صفحه نمایش با نور پس زمینه
  • دارا بودن دو پورت اترنت
  • قابلیت اتصال به هدست با پورت جک RJ09
  • امکان اتصال به دیوار
  • امکان قرار دادن در لیست انتظار مخاطب ، قطع صدا، تعریف Speed dial یا میانبر تماس، پاسخگویی خودکار
  • قابلیت مسدود کردن تماس های ورودی کاربر ، تعریف کردن لیست سیاه برای جلوگیری از تماس ورودی لیست
  • دارنده دفترچه تلفنی با امکان ثبت حداقل 500 مخاطب
  • کنفرانس تماس ، انتقال تماس
  • برقراری تماس بدون سرور و از طریق IP Direct
  • مشاهده تاریخچه تماس ها
  • امکان مشاهده شماره تماس گیرنده Caller ID

این تلفن ها به دلیل نصب آسانی که دارند این قابلیت را دارند هنگام اتصال به شبکه از طریق سانترال یا IPPBX به سرعت اطلاعات را به صورت خودکار دریافت کنند و این باعث کاهش مشکلات در هنگام نصب می شود.

تلفن های تحت شبکه این برند برای نصب در شرکت هایی که دارای LAN هستند احتیاج به سیم کشی مجدد ندارد و از همان سیم کشی قبلی برای نصب و راه اندازی این تلفن ها می توان استفاده کرد.

تلفن های قدیمی PSTN، به دلیل وجود لزوم استفاده از سیم های فرسوده موجب نویز و عدم کیفیت در ارتباطات می شوند اما تلفن های تحت شبکه به دلیل وجود سیگنال دیجیتال باعث بالا رفتن کیفیت صدا و تصاویر ارسال شده بین مخاطب و کاربر می شود.

انعطاف در جابجایی

کاربرانی که از این دسته تلفن ها استفاده می کنند اگر قصد تغییر محل و نود شبکه خود را داشته باشد، قادر خواهند بود تلفن آی پی خود را در هر نقطه ای از سازمان، به پورت شبکه وصل کند. با جا به جایی تلفن، تنظیمات آن، تغییری پیدا نمی کند.

امکانات متنوع و کاربردی

تلفن تحت شبکه یالینک

قابلیت های موجود در سیستم های آنالوگ سنتی نسبت به تلفن ویپ، قابل مقایسه نیست. تلفن های تحت شبکه دارای قابلیت های نرم افزاری و سخت افزاری بی شماری هستند.

تلفن تحت شبکه نسبت به تلفن های آنالوگ دارای محدودیت هایی است که شامل وابستگی به شبکه و وابسته بودن به برق می باشد.

 وابستگی به شبکه

تلفن های آی پی نیاز همیشگی به شبکه ی آی پی دارد و در هنگام قطعی با شبکه دچار مشکلات می شود و استفاده از آن غیر ممکن است.

 وابستگی به برق

بر خلاف تلفن های قدیمی که برق مورد نیاز آن ها از طریق کابل مخابراتی دریافت می شد، IP Phone ها برای روشن شدن، می بایست به برق شهری متصل گردند. البته قابلیت مهمی به نام PoE در برخی از تلفن های تحت شبکه تعبیه شده تجهیزاتی که دارای قابلیت POE هستند، امکان تامین برق از طریق کابل شبکه را دارند و برق مصرفی آنها از طریق همان کابلی که آنها را به شبکه متصل می کند تامین خواهد شد. که به وسیله آن تلفن های ویپ قادر خواهند بود برق خود را تنها در بستر کابل شبکه و با اتصال به سوییچ از نوع PoE دریافت نمایند. از طرفی در بسیاری از سازمان ها، برق اضطراری یا همان UPS در نظر گرفته شده است که این قابلیت می تواند حتی در صورت قطعی برق نیز باعث ادامه به کار تلفن شود.

تلفن تحت شبکه یالینک

انواع تلفن تحت شبکه

با سیم

از معروف ترین مدل آی پی فون ها، مدل های با سیم هستند که از طریق کابل شبکه و پورت RJ45 به شبکه ی IP وصل می شوند.

بی سیم

تلفن های IP بدون سیم، خود دارای دو گونه ی مختلف هستند:

وای فای

در این نوع تلفن، هر دستگاه به صورت جداگانه توسط WiFi به Access Point یا دستگاه وایرلس به شبکه مورد نظر متصل می شود. از نقاط قوت یان نوع تلفن می توان به امکان جا به جایی راحت برای کاربر اشاره کرد. البته افت سیگنال و مشکلات در مکالمه در زمان جا به جایی میان AP ها، از مشکلات این مدل از تلفن های ویپ به شمار می رود.

دِکت

 (DECT) این مدل از تلفن های بی سیم، جهت ارتباط از استاندارد DECT بهره می برند؛ به زبان دیگر برقراری ارتباط بین تلفن ها با دستگاه اصلی از طریق DECT انجام می شود و دستگاه اصلی از طریق کابل به شبکه متصل می شود. این فناوری، در تعداد اتصال تلفن ها به یک دستگاه مادر و محدوده تحت پوشش، محدودیت دارد.

تلفن یو اس بی ( USB Phone)

این مدل از تلفن ها از طریق پورت USB به شبکه داخلی متصل شده و دیگر نیازی به کابل شبکه ندارند. (این مدل از تلفن ها وارد کشور ایران نشده است)

منبع (ایده آل گستر)